Česky
inzertní server, portály, katalogy tvorba inzertních systémů, internetových katalogů a oborových portálů

Tvorba inzertních systémů, internetových katalogů, portálů

Co je inzertní server?

Inzertní systémy jsou webové stránky,
které se specializují na služby
online inzerce.

Co je internetový katalog?

Hlavní funkcí internetového katalogu je
shromažďovat a v přehledné podobě
prezentovat informace
o službách,
produktech či firmách.

Co je internetový portál?

Portály jsou webové stránky, které slouží
jako vstupní brány do světa internetu.

Inzertní server

Možnosti inzertního serveru

  • Návštěvníci mohou inzeráty nejen snadno a rychle prohledávat a řadit podle zadaných kriterií, ale také uveřejňovat a spravovat.

Cíl inzertních serverů

  • Inzertní systémy mohou být zacíleny i na komerční sféru.
  • V sofistikovanější podobě totiž mohou sloužit i jako B2B tržiště pro uveřejňování firemních poptávek i nabídek

Internetový katalog

Možnosti internetového katalogu

  • Na internetu nalezneme katalogy obecné, regionální i oborové.
  • Ucelená a unikátní nabídka specializovaných informací
  • logicky uspořádané do kategorií a podkategorií,
  • usnadňuje nalezení požadovaných údajů.

Internetový portál

Internetový portál

  • Specializované internetové služby
  • E-mail, zpravodajství, katalogy odkazů, vyhledávání na internetu atd.
  • Oborově zaměřené portály
  • Shromažďují informace spadající do vymezené oblasti zájmu a poskytují další navazující služby
  • Diskuzní fórum, inzerci, výkladové slovníky, právní servis atd.

Portály a internetové aplikace

Ohromující množství informací na internetu způsobuje, že uživatelé již zpravidla nemají chuť ani čas vyhledávat informace, které potřebují, na různých www stránkách. Mnohem častěji dávají přednost těm www stránkám, které požadované informace z rozmanitých internetových zdrojů samy shromažďují, průběžně aktualizují a prezentují přehledným způsobem. Tento účel plní speciální, na míru vytvořená webová řešení jako portály, katalogy nebo inzertní systémy.

Ideální investice

Kromě jedinečného obsahu je dalším zásadním rozdílem mezi klasickými webovými stránkami a internetovými aplikacemi to, že zatímco klasický komerční web plní především roli marketingové podpory pro firemní produkty či služby, internetová aplikace vytváří zisk sama o sobě prodejem vlastních služeb či reklamních ploch. To z internetových aplikací činí ideální investiční příležitost se zajímavou mírou zisku.

Klíčová je (kvalitní) návštěvnost

Potenciál pro komerční využití není jen výsadou velkých, masově orientovaných portálů, jejichž síla spočívá ve vysoké návštěvnosti (např. Seznam.cz nebo Annonce.cz). Velkou pozornost investorů přitahují i malá a střední řešení v podobě specializovaných portálů zaměřených oborově, zájmově či regionálně, které naopak těží z toho, že jejich návštěvníci mají jasně definované potřeby a jsou tedy marketingově homogenní cílovou skupinou.